Älskade storasyster

I måndags (för en vecka sedan) kom Alvas storasyster Emelie till oss. Tanken var att hon skulle åkt hem igår, men det blev lite trassel med resan så det blir på torsdag istället.

Lillasyster är trött
Systrarna

Emelie hämtar Alva från dagis några timmar tidigare än jag kan göra när jag jobbar så de har fått mycket tid tillsammans. Dessutom är Emelie med Alva varje morgon (eh, då sover de visserligen båda två) när jag går med Pepsi och likaså på kvällarna, så jag lever lyxliv som får gå i mitt eget tempo!!

Storasyster är trött
Promenaden blev lite för lång för Emelie som inte är lika van vid skogen som Alva är... :)

Mera storasyster..
Elias hjälper Alva att köra

I torsdags kom min kusin Elias hem till oss och efter lunchen gick vi ut i skogen ihop ett tag allihop. Pepsi fick springa och jaga bollar, vi hade fruktstund och utforskade utkanterna av en mosse. Sedan blev det lite korvgrillning här hemma och möbelflyttning som inkluderade många glada och tokiga upptåg.

Storasystern är en ponny!
Emelie är en ponny

Snurrar
Oj vad det snurrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0