Lycka är.... valpar!

Igår eftermiddag var jag och Alva och besökte en av mina jobbarkompisar för att Alva skulle få se hennes hundvalpar. De var såklart bedårande och man blir ju precis mjuk inuti när man ser och får gosa med dem.

Lycka
Lycka är - att få hålla en hundvalp alldeles själv!!

När jag såg Alvas ansikte när hon fick hålla dem, klappa dem, leka med dem... ja, det var ren lycka. Hon lyste som en sol, både av lycka och stolthet. Tänk att man kan göra henne lycklig med så enkla medel!

Lyfter en valp
Alva fick lyfta valparna alldeles själv

I valphagen
Alva med en av valparna

Jag är så tacksam för att Susanne hade sånt förtroende för mig och Alva att hon lät ett så litet barn få vara med och hantera valparna. Alva kommer nog inte att glömma den här upplevelsen i första taget!!

TVÅ valpar!
En koncentrerad Alva håller båda valparna samtidigt!

Hundmamman tycker till
Hundmamman tycker till.... :)

Idag har vi varit hemma hela dagen förutom en stund på förmiddagen då vi var vid Angelikas damm så att Pepsi fick simma en stund. Sedan var dans-Peter här några timmar och umgicks med oss. Han hade med ett nytt 25-bitars träpussel åt Alva som hon la på ett litet kick. Resten av dagen ska vi bara vara, och ladda inför nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: cruella

Härliga bilder:-) Alva blir stor och mer och mer lik dig!

2010-05-10 @ 21:22:35
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: Malin B

Å, vet du vad. Jag skulle vilja sitta där brevid Alva och gosa med valparna jag också! =) Hundvalpar ÄR så himla gosig och jag blir så nostalgisk varje gång och kan känna hur det var att hälsa på lilla Frippe! =)

Jag ser att hundmamman gillar Alva till fullo!

Underbara bilder som det bara lyser lycka om.

2010-05-13 @ 13:16:37
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0