Sävsjö badhus - och bastu

I lördags åkte vi till Sävsjö för att bada med Lovisa och Veronica. Det visade sig att vi valde lite fel helg, eftersom badhuset råkade fira sitt 20-årsjubileum just när vi var där - men vi hade ändå roligt, trots att vi trängdes med 400 personer.

Alva och Lovisa åkte rutschkanor, sprang och "simmade" i vattnet, hittade olika flytdynor att leka med, vi åkte den stora vattenrutschkanan med tjejerna i knät.

Med fotbollen
Hade inte med kameran.. så det blir andra bilder               Foto: Bruno Basic

Pirater hade skattjakt, pirater sjöng och spelade, vi köpte piratfika. Ja, vi hade helt enkelt hur kul som helst. Efter 2,5 timmar var vi alla helt slut och vi mammor meddelade att vi hade badat klart. Lovisa följde snällt med sin mamma, men jag fick bära en gallsrkikande 3-åring som ville bada mer. Hon försökte till och med smita tillbaka till simhallen när jag stod i duschen...

MEN.. när jag presenterade bastun var det inte alls spännande med badet mer. Vi bastade en stund, och när tjejerna tyckte det var för varmt sa jag till dem att öppna dörren och andas utanför. Jag höll på att bryta ihop av skratt varje gång, men lyckades behärska mig, för Alva öppnade bastudörren, lutade sig ut, drog 2-3 snabba andetag, stängde, och gick och satte sig igen. *skrattar* Hur gulligt som helst. Hon hade inte ens tid att gå ut ur bastun!!!

Vi kommer garanterat att åka tillbaka dit igen. Priserna var väldigt humana. Och som pricken över så fick man en ballong och en pirattatuering innan man gick hem just denna gång!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0