Världens sötaste påskkärring

Hur många 3-4-åringar strålar som små solar när deras föräldrar väcker dem klockan 6 på morgonen? Hmm, Alva gör det i alla fall inte, vanliga dagar, men idag när hon vaknade sa jag till henne att det var påsk och att hon skulle få vara påskkärring om hon ville. Hon satte sig raklång i sängen och sa till mig att jag måste måla hennes kinder, så det var bara för mig att hämta alla saker som jag plockade fram redan igår kväll.

Påskkärring
Prinsessan förvandlad till påskkärring för en dag :)

Luciaklänning, tunna leggings att ha under, långt förkläde och en matchande sjalett. Och såklart påsksminket vi hade köpt på Willys. Förra året vågade hon inte klä ut sig, men nu engagerade hon sig och ställde en massa frågor medan vi hjälptes åt att få på de ovanliga lekkläderna. Att måla hennes kinder röda och så måla fräknar var inte heller något problem.

  
Fint påskpynt som Alva gjort på dagis

När hon såg sig själv i spegeln lyste hennes ögon av lycka och hon traskade lyckligt bredvid mig och Pepsi till dagis. Världens sötaste påskkärring var hon idag.. tycker jag i alla fall!!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Glad påsk tjejer!

Å, så glad jag blev över att få se en påskkärring i dag! Jag som hade fyllt hönan med godis och så har det inte dykt upp en endaste en...

På min nya arbetsplats slutar vi dessutom 12:15 dagar som denna. Lyxigt värre!

Men jag tillbringade nästan en timma på Granngården med att leta efter Golden-mat som de påstod att det fanns två säckar av... Hittade ingen i något av deras hus, fick hjälp av en anställd där, men nu är det beställt iallafall. ;)

2011-04-21 @ 22:15:16
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0