Varning för djur på vägen

I förrgår när jag och Alva skulle iväg och handla började det skymma. Eftersom jag körde ihjäl ett rådjur förra året har jag blivit ganska försiktig när jag kör just i gryning och skymning eftersom jag vet att många djur är i rörelse då.

Alva var lite smågnällig och jag ville engagera henne, så jag sa precis det, att det brukar vara många djur som är ute och springer den tiden och att vi måste vara försiktiga.

"Jag kan hjälpa dig mamma" sa hon. "Om jag ser nåt djur ropar jag STANNA".

"Åh, tack gumman. Vad snäll du är!"

Efter knappt en halvminut ropade Alva: "Mamma, jag ser nåt. Det rör sig.". Jag tittade framåt åt båda sidor men såg inget. "Var då, vad är det för något?" frågade jag. "Där" ropade Alva exalterat och pekade lite obestämt framåt åt vänster. "En apa, mamma. Akta apan".

Suckar. Jag hade glömt att hon har väldigt livlig fantasi och att vår trädgård är full av hästar, getter, flodhästar och "karaffer" som inte jag kan se, så varför var jag inte förberedd på att det skulle stå en osynlig apa bredvid vägen??? *ler

Skogen
Alva och Pepsi i skogen

Kommentarer
Postat av: Malin B

Mamman måste kanske skaffa glasögon - om du nu inte kan se apan. Det kanske är åldern på oss? ;)

Väldigt bra att ha en egen liten "guide" så att du inte missar så många fina djur som smyger omkring hemma hos er. Nu när det är snö så syns det iallafall vilken aktivitet det är ute i trädgården när vi sover fast här är det mest harar och rådjur...

2011-02-26 @ 22:16:28
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0