Semesterdag 1 - Sävsjö 7/7

I torsdags hade Alva och jag vår första semesterdag. Dagen började vi med att gå till skogen en timme och kasta boll med Pepsi. Vi hade gjort upp med våra grannar Wille och Tess (och deras mamma Jessica) att vi skulle åka till Sävsjö till en speciell lekpark där allt är gjort av trä, och då fick Pepsi stanna hemma. Aldrig hade jag kunnat tänka mig att barnen skulle leka där i 2,5 timmar i sträck innan det gick att få dem därifrån! Det blev ett riktigt favoritställe (även för mamman), så dit kommer vi nog att åka fler gånger. Roligt med en lekpark där barnen får vara kreativa!

Uppe bland trädtopparna
Här står jag uppe på en plattform i ett träd och fotar...

Alva och Tess uppe på ett
Alva och Tess sitter uppe på ett fint "indiantält"

Hoppar på stubbar
Alva hoppar på stubbar - hur kul som helst

Del av hinderbanan
Wille och en del av hinderbanan syns

Rolig balansgång
Rolig balansgång

Dessutom fanns en klättervägg, ytterligare en hinderbana, trätunnor att krypa in i, gungbräda och lite annat.

När vi kom hem åkte Alva och jag och badade. På kvällen tog vi en lång promenad med Pepsi runt Sandsjöbaden och hälsade på våra vänner från förmiddagen i deras stuga så då blev det både bad, lek och kvällsfika hos dem. Klockan 22 kom vi hem...


Kommentarer
Postat av: Malin B

Vilken rolig lekpark!

När barnen var små såg jag ju på ALV hur många barn tyckte att "inte stöta marken banan" var det allra roligaste och det är ju just i denna stil. =)

Naturen bjuder på så mycket skoj så varför betala skyhöga entrépriser för att roa sig?

2011-07-15 @ 22:23:44
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0