Semesterdag 12 - Lek med norrlandskusiner 19/7

Alva mindes inte att hon hade träffat sina kusiner Emil och Elias, och de kom bara ihåg en liten bäbis, så det var väldigt spännande för alla barnen den dagen de skulle träffas. Så fort de träffades släppte all nervositet för dem. De fann varandra direkt och de hoppade in i faster Ylvas bil och Alva fick absolut inte åka med mig till badplatsen.

Badkusiner
Badkusinerna Emil, Alva och Elias vid "deras" badplats

Faster Ylva sa till mig att hon kunde ta hand om Alva så att jag kunde gå med Pepsi längs elljusspåret runt sjön och det erbjudandet tog jag tacksamt emot. Dessutom fick Pepsi bada i sjön om hon badade bredvid/utanför bryggorna. Efter en massa bad blev det fika på stranden innan vi åkte hem till kusinerna.

Plockar sallad
Emil och Elias hade gjort pastasallad som vi skulle ha till lunch. Här är Alva och Elias ute i växthuset för att plocka lite sallad att ha till.

Barnen hade fullt upp där hemma. De gungade, kastade boll med Pepsi (stackars hund, hon låg och flämtade i skuggan och drack några skålar med vatten under eftermiddagen) och var inne och undersökte och lekte med pojkarnas alla leksaker. Det var knappt så att Alva ville följa med hem, och även dagen efter sa hon att hon ville åka tillbaka till Emil och Elias.

Tripp trapp trull
Tripp, trapp, trull kan man väl nästan säga om den här bilden??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0