Blåljusens dag

Igår var det Blåljusens dag i Eksjö. Då visade Försvaret, Polisen och Räddningstjänsten upp sig på Stora Torget och runt omkring.

Vid en robot

Alva fick provsitta bandvagnar, sitta på flak på militärlastbilar, kolla på robotar, se fullt beväpnade soldater som gick omkring överallt (mamma, de kan skjuta någon - nej jag lovar det gör de inte, sa jag - kanske ska de skjuta en älg, sa hon då). Hon kollade på brandmännens "hiss", polisbilarna och undersökte ambulanser inuti. Dessutom berättade hon för en ambulansförare att hennes mamma lärt henne att ringa 112 och det fick hon beröm för att hon kunde :)

Blåljusens dag
Kollar på militärforden med kusinerna och moster Ingela

Alva fick gå dit med Tina och Peter, och sedan gjorde de sällskap med Ingela, Johan, Olivia och Vincent. Själv var jag på klädbytardag och fyndade åt Alva innan jag anslöt till de andra när de satt och mumsade pizza.

På restaurangen
Alva på pizzerian - glad och nöjd innan hon fick ett utbrott för att hon var tvungen att ha överdragsbyxor även att inte kusin Olivia hade det

Kommentarer
Postat av: eva

Vilken söt liten unge och så full av liv och egen vilja men ni verkar komma bra överens till slut. Ett mycket resonabelt barn som förstår att man skall betala för sig.

Kram, kram

2011-03-28 @ 13:23:36
URL: http://evasdagbok.blogg.se/
Postat av: Therese Freijd

Eva! Det gör mig så glad att du läser och kommenterar. Ska försöka få iväg ett mejl till dig.. så du får veta vad som händer här.. mer än det som står i bloggen som rör Alva menar jag ;-) Kram

2011-03-31 @ 20:26:09
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0