Att leka i snövallar!

Alva är ganska exakt 3 och ett halvt år gammal nu och hon är överlycklig över att vi har snö. På dagis får hon åka pulka och stjärtlapp varje dag, och hemma blir det pulka eller snow-racer på helgerna i alla fall. När hon får följa med mig ut på promenader med Pepsi åker hon gärna en liten bit, men sedan vill hon bara leka i snön. Vi går ofta längs små grusvägar och hon hoppar upp på snövallarna, gör "fåtöljer", gör kullerbyttor, åker rutschkana osv, så det tar väldigt lång tid att komma till och med några få kilometer.

Lek i snödrivan
Så här ser det ut rätt ofta när vi är ute :)

Ibland känner jag irritationen bubbla upp mig när Pepsi och jag för 240:e gången måste stanna och vänta, och jag känner kylan om tårna och fingrarna, men så hör jag Alvas porlande skratt och möter hennes lysande blick - och då KAN jag inte vara arg! Tvärtom så börjar jag oftast skratta jag med *ler brett*

Alva, Pepsi och Susanne

I söndags förmiddag fick Susanne, en jobbarkompis från när jag jobbade på sjukhuset, känna på hur tålmodig man måste vara när Alva är med på promenad, och hon klarade det föredömligt *ler*


Kommentarer
Postat av: Malin B

Alva är ju en superhärlig promenadkompis!!! =)

2010-12-23 @ 22:01:29
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Therese Freijd

MalinB: Hehe.. såklart hon är!! Jag funderar på om vi inte ska ta och åka åt ert håll någon gång igen framöver... fast kanske bäst att ta det på sommaren?

2010-12-24 @ 08:28:54
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0