Kvällspromenad på naturstig

Efter jobbet igår fick jag skynda skynda för att hinna med. På mindre än en timme skulle Alva och jag hinna hem från dagis, steka korv och hinna äta upp, packa picknick-fikat, byta om, få med alla hundgrejer (och Pepsi såklart), hämta Ebba-vovven och åka till Bodafors för att träffa Veronica, Lovisa och Mikko på utsatt tid.

Går på spång
Jättekul att gå på spången över bäcken

På den promenad vi skulle ta fanns ingen möjlighet att ta med vagn och vi visste inte innan hur det skulle gå med två små tjejer som var lite trötta fram på kvällen. Skulle de orka gå fyra kilometer?

Tjejerna har bråttom iväg :)
Veronica läser på en av informationsskyltarna - tjejerna skyndar vidare :)

Allt gick över förväntan. Alva var visserligen lite gnällig bitvis, men oftast gick det att rikta hennes uppmärksamhet mot något spännande vi passerade eller hade framför oss.

Lovisa, Veronica och Alva vid Emån
Våra vänner - bredvid Emån

Som vanligt tog vi en fikapaus mitt ute i skogen - enligt tjejerna är det ju just DET som är själva syftet med att gå ut i skogen *ler* Två härliga timmar fick vi ihop och det var en helt perfekt sommarkväll!

Hela följet - förutom mig
Hela följet (utom jag) ute i skogen

På en stubbe
Bus-Alva uppe på en stubbe

Vi tjejer: Lovisa, Veronica, Alva och jag
Under fikapausen

Kommentarer
Postat av: Malin B

Man kan ju tro att det är Pepsi som tagit sista fotot! ;)

Sådana här kvällar som du berättar om är så sköna!

2010-07-06 @ 07:44:24
URL: http://malinbayard.blogg.
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Haha... ja, har jag glömt säga att Pepsi fått gå snabbkurs så att jag med kan få vara med på bild? ;) Jag har ju ett litet stativ som vi använder lite då och då...

2010-07-06 @ 08:18:15
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0