Normal 3-åring som går 4 km??

Jag har nog skapat ett litet monster. Ett litet naturmonster - vilket enligt mig är ett av de bästa monster som finns *ler*

I morse upptäckte jag att det spöregnade ute och sa därför till Alva att vi nog inte skulle kunna åka på vår planerade utflykt, men då svarade hon "Kan vi visst. Bara vi inte fjyser". Det var för hennes skull jag hade tänkt ställa in, varken jag eller Pepsi bryr oss om lite regn, så när hon visade så tydligt att inte hon heller såg regnet som något hinder var det bara att köra på med planerna.

Går på spång
Jättekul att gå balansgång på alla spångarna!!

Strax före 10 parkerade vi bilen vid "Emåns Ekomuseum i Bodafors" för att utforska den 4 kilometer långa naturslingan som delvis går längs Emån. Vi traskade glatt iväg alla tre och blev längs skogsstigen upplysta av informationstavlor om vilka blommor, träd, bär, mossor och fåglar som vi kunde förvänta oss att se.

Alva tyckte det var jättespännande att gå längs ån. Sedan svängde stigen in i tallskog och delvis fick vi gå och balansera på långa spångar. Vi passerade även ett vindskydd, en myr och sedan blandskog, så det fanns mycket att upptäcka.

I skogen
Alva knatar på längs stigen

En timme och fyrtio minuter efter att vi lämnade bilen var vi tillbaka där igen. Jag kunde knappt tro det själv, men Alva hade gått 4 km på den tiden. Jag behövde inte bära henne en enda meter!!!

Gissa om jag är stolt över henne. Det är ju ändå 3 veckor kvar tills hon fyller 3 år!!!!

När vi kom hem sa hon att hon ville ha välling och så gick hon raka spåret till sängen och kröp ner. Och det var hon värd efter den insatsen hon gjorde i skogen tyckte jag!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Toppentjejen där! Jag VET ju att Alva är en mästare på att promenera. Duktigaste tjejen!!! =)

Jag gillar skarpt hennes inställning om att ge sig ut i "mindre roligt väder" också. Helt rätt.

Men hon har ju att brås på! =)

2010-05-13 @ 13:18:37
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0