Nyårsafton hos Morfar

På nyårsaftonen åkte vi ut till Morfar. Tanken var att vi skulle åka lite skidor, både Alva och jag och så blev det. I två omgångar åkte Alva runt på morfars gård med skidorna. Jättebra gick det inte, men hon kämpade på. När Morfar var i stan och handlade lite såg vi hans spark och jag tänkte att vi skulle ta en liten provtur med den. Jag har nog inte kört spark sedan jag flyttade hemifrån, och Alva har aldrig åkt.

Alva och Pepsi utanför Morfars hus
Så här fint bor Morfar!

Klättrar i snön
Klättrar i snön - bra med stavar!

Vi la på fårskinnet och så fick Alva sätta sig, hålla fast sig och så bar det av ut på de ogrusade småvägarna. Pepsi fick "galoppera" för att hinna med oss och hon var nog helt chockad över att behöva springa så fort för att hinna med oss. Alva tyckte det var jättekul och hon fick faktiskt åka spark en gång till senare på dagen då jag åkte längdskidor bredvid. Morfar åkte också skidor.. fast mycket snabbare än vi :)

Alva kör spark i skogen
Medan jag fotade fick Alva testa att sparka. Pepsi bär pinnar som vanligt!

Lite mat fick vi hos Morfar med och det var en jättefin dag. Själva nyårsfirandet ägnade vi oss åt bara jag, Alva och Pepsi på kvällen. Alva somnade i vanlig tid och Pepsi brydde sig inte om att det smälldes en massa fyrverkerier på gatan alldeles här utanför. Det var en jättebra nyårsafton, och jag tror att Alva hade hur kul som helst.

Underbart!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Morfar bor verkligen jätte fint. En ren vinteridyll visar bilderna. Att susa fram på spark är en härlig känsla! =)

2011-01-16 @ 14:30:37
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0