En perfekt utflykt

Ibland har man en förhoppning om hur en utflykt ska bli, och man kan lätt bli besviken om man hade ställt förväntningarna alldeles för högt. Igår blev det lite tvärtom *ler brett*

Alva i ruinen

Jag tog med mig Alva och Pepsi till Eksjöhovgårds slottsruin i Sävsjö (bara 14 km från oss). Tanken var att vi skulle springa runt lite inne i ruinen, gå runt sjön och sedan gå tillbaka till ruinen och äta vår matsäck där.

När vi kom dit parkerade en bil bredvid oss. I den fanns tre män, en flicka i 10-årsåldern och en liten hund och de gick såklart mot ruinen de med. De hade hunden lös, men när de såg att vi kom kopplade de den. Pepsi skällde lite och jag sa att hon är bättre på att träffa andra hundar när hon är lös. Då frågade hussen om vi kunde ha hundarna lösa och jag svarade ja direkt.

Sedan fick Pepsi sin roligaste timme på länge! Hon hade tre män som kastade pinnar och bollar till henne, hon hade en hund att jaga och busa med och hon fick springa lös på isen på en stor sjö.

Hundarna

Mer hundar
Glada hundar

Alva hade också kul. Hon och den andra tjejen utforskade slottsruinen inuti vid flera tillfällen, de gjorde snöbollar, plockade vassblommor, hoppade, klättrade, åkte pulka bakom Pepsi på sjön (eh.. jobbigast för mig som sprang bredvid!) och efter ungefär en timme var ALLA helt slut.

Alla vid slottet

Dessutom sken solen hela tiden så det känns som om det brände i ansiktet när vi kom hem.

Fin

Hur jag än hade planerat denna utflykt hade jag aldrig kunnat planera den lika rolig som den blev!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Så glad man blir när det blir en överraskning åt rätt håll. Det ser verkligen härligt ut i vårsolen.

2011-03-10 @ 21:05:15
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0